FC Barcelona oplyser fredag, at de har solgt yderligere 15 procent af klubbens medierettigheder til amerikanske Sixth Street.
FC Barcelona har fredag fået tilført endnu mere økonomi.
Det har klubben gjort ved at sælge yderligere 15 procent af medierettighederne til amerikanske investeringsfond Sixth Street.
Det betyder, at investeringsfonden nu råder over 25 procent af FC Barcelonas medierettigheder i de næste 25 år, da selvsamme fond købte ti procent tidligere på sommeren.
“Vi fortsætter med at fremme vores strategi, og vi er glade for at have afsluttet en ny handel med Sixth Street, der højner vores økonomiske kræfter markant,” siger klubbens præsident Joan Laporta i en pressemeddelelse.
Ifølge Financial Times’ oplysninger, så betaler Sixth Street cirka 300 millioner euro for de 15 procent yderligere. Det betyder, at Barca får tilført omkring 2,3 milliarder kroner.
La Liga har en række finansielle regler, som betyder, at klubberne kan blive begrænset i at registrere nye spillere, hvis de ikke efterlever disse krav.
FC Barcelona har i dette transfervindue købt Raphinha i Leeds, Robert Lewandowski i Bayern München samt hentet Franck Kessié og Andreas Christiensen på frie transfers.
Men i forhold til de frie transfers, så er det normalt, at man betaler en sign on-fee i stedet for et transferbeløb til en klub. Derfor har det krævet yderligere økonomi for at hente disse profiler.